
Положення управління
Установчі документи
ПОЛОЖЕННЯ УСЗН
Це Положення про управління соціального захисту населення Синельниківської районної державної адміністрації є новою редакцією Положення про управління соціального захисту населення Синельниківської районної державної адміністрації 16 листопада 2000 року згідно розпорядження голови Синельниківської районної державної адміністрації за № 354-р від 16.11.2000 (зі змінами та доповненнями станом на 27 лютого 2018 року).Це Положення про управління соціального захисту населення Синельниківської районної державної адміністрації є новою редакцією Положення про управління соціального захисту населення Синельниківської районної державної адміністрації 16 листопада 2000 року згідно розпорядження голови Синельниківської районної державної адміністрації за № 354-р від 16.11.2000 (зі змінами та доповненнями станом на 27 лютого 2018 року).
1. Управління соціального захисту населення Синельниківської районної державної адміністрації (далі-управління) утворюється головою районної державної адміністрації, входить до її складу і в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці забезпечує виконання покладених на цей підрозділ завдань.
2. Управління підпорядковане голові районної державної адміністрації , а також підзвітне і підконтрольне Департаменту соціального захисту населення обласної державної адміністрації.
3. Управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України (далі – Мінсоцполітики), розпорядженнями голови обласної, районної держадміністрацій, а також Положенням про управління.
4. Основним завданням управління є забезпечення реалізації державної соціальної політики на відповідній території у сфері соціального захисту населення, що включає:
1) забезпечення реалізації державної політики у сфері соціально-трудових відносин, оплати і належних умов праці; організацію ефективного співробітництва місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з профспілками та їх об’єднаннями, організаціями роботодавців та їх об’єднаннями;
2) забезпечення реалізації державної політики з питань соціального захисту населення, підтримки сім’ї, попередження насильства в сім’ї, забезпечення рівності прав чоловіків та жінок, оздоровлення та відпочинку дітей, протидії торгівлі людьми, виконання програм і здійснення заходів у цій сфері;
3)призначення та виплата соціальної допомоги, компенсацій та інших соціальних виплат, встановлених законодавством України, надання субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива;
4) організацію соціального обслуговування населення, здійснення соціальної роботи та надання соціальних послуг, у тому числі соціального супроводу сімей/осіб, шляхом розвитку спеціалізованих закладів, установ та служб та залучення недержавних організацій, які надають соціальні послуги; 2
5) розроблення та організація виконання комплексних програм та заходів щодо поліпшення становища соціально вразливих верств населення, сімей та громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах, та всебічне сприяння в отриманні ними соціальних виплат та послуг за місцем проживання, перебування;
6) забезпечення соціальної інтеграції осіб з інвалідністю, сприяння створенню умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю до об’єктів соціальної інфраструктури;
7) реалізацію державної політики у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, розроблення та виконання регіональних програм;
8) здійснення нагляду за додержанням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) та виплати пенсій органами Пенсійного фонду України; проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи;
9) розроблення та організація виконання комплексних програм та заходів щодо забезпечення прав та можливостей чоловіків та жінок, протидії торгівлі людьми.
5.Управління відповідно до визначених повноважень виконує такі функції:
1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Мінсоцполітики та здійснює контроль за їх реалізацією;
2) забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;
3) здійснює державний контроль за дотриманням підприємствами, установами та організаціями правил, норм, стандартів у межах визначених повноважень;
4) аналізує стан та тенденції соціального розвитку у межах району та вживає заходів до усунення недоліків;
5) бере участь у підготовці пропозицій до проектів програм соціально-економічного розвитку району;
6) вносить пропозиції щодо проекту відповідного місцевого бюджету;
7) забезпечує ефективне і цільове використання відповідних бюджетних коштів;
8) бере участь у підготовці заходів щодо розвитку району;
9) розробляє проекти розпоряджень голови районної державної адміністрації;
10) бере участь у розробленні проектів розпоряджень голови районної державної адміністрації, проектів рішень, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи;
11) бере участь у підготовці звітів голови райдержадміністрації для їх розгляду на сесії районної ради;
12) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові районної державної адміністрації;
13) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;
14) готує (бере участь у підготовці) проекти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;
15) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;
16) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідних місцевих рад;
17) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є управління;
18) постійно інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень;
19) здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування;
20) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;
21) організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;
22) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
23) бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів);
24) забезпечує захист персональних даних;
25) готує та подає в установленому порядку аналітичні матеріали і статистичну звітність з питань, що належать до його компетенції;
26) залучає громадські та благодійні організації до виконання соціальних програм і здійснення відповідних заходів;
27) здійснює нагляд за додержанням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) та виплати пенсій органами Пенсійного фонду України; проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи;
28) у сфері соціально-трудових відносин, оплати праці та зайнятості населення: забезпечує співробітництво місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування профспілками та їх об’єднаннями, організаціями роботодавців та їх об’єднаннями; здійснює повідомну реєстрацію колективних договорів, їх перевірку на відповідність чинному законодавству та забезпечує зберігання копій; здійснює моніторинг показників заробітної плати та своєчасності її виплати працівникам підприємств, установ, організацій всіх форм власності, а також фізичних осіб-підприємців; 3 забезпечує соціальний захист працівників, зайнятих на роботах зі шкідливими та важкими умовами праці, вживає заходів до якісного проведення атестації робочих місць; розробляє (бере участь у розробленні) районної програми зайнятості населення, бере участь у реалізації інших заходів щодо поліпшення ситуації на ринку праці; забезпечує діяльність місцевих комісій у справах альтернативної (невійськової служби); бере участь у виконанні заходів державних програм соціальної і професійної адаптації військовослужбовців та здійснює контроль за їх реалізацією;
29) з питань реалізації заходів соціальної підтримки населення: організовує в межах своєї компетенції роботу щодо надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, пільг з оплати житлово-комунальних послуг, послуг зв’язку, пільг на придбання твердого палива і скрапленого газу та пільгового проїзду окремим категоріям громадян, інших пільг, передбачених законодавством України, компенсації особам, які згідно із Гірничим законом України мають право на безоплатне отримання вугілля на побутові потреби, але проживають у будинках, що мають централізоване опалення тощо; здійснює призначення та виплату: державної допомоги сім’ям з дітьми, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю, тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, одноразової матеріальної допомоги особам з інвалідністю та непрацюючим малозабезпеченим особам та особам, які проживають разом з особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, компенсаційних виплат фізичним особам, які надають соціальні послуги, а також інших видів державної допомоги відповідно до законодавства України; державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю і державної соціальної допомоги на догляд; щомісячної компенсаційної виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю I групи, а також за престарілим, який досягли 80-річного віку; одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання “Мати-героїня”; бере участь у роботі комісій, утворених при районній раді та райдержадміністрації з питань соціального захисту населення; сприяє громадянам в одержанні документів, необхідних для призначення окремих видів допомог, субсидій та надання пільг; проводить електронні звірки інформації від організацій-надавачів послуг щодо витрат, пов’язаних з наданням пільг окремим категоріям громадян, з відомостями, що містяться в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги; здійснює розрахунки з організаціями-надавачами послуг за надані пільги окремим категоріям громадян та призначені житлові субсидії населенню; визначає право на отримання компенсації за оплату електроенергії, газу та централізованого опалення житла відповідно до Гірничого закону України, здійснює її нарахування та виплату; проводить інвентаризацію особових справ і особових рахунків осіб, які одержують соціальну допомогу, субсидії та пільги в установленому законодавством порядку; організовує прийом документів для призначення усіх видів соціальної допомоги та послуг за принципом “єдиного вікна” та забезпечує розгляд заяв та прийняття рішень відповідно до затверджених стандартів надання послуг; надає консультації з питань прийому документів для призначення усіх видів компенсацій, пільг, соціальної допомоги та послуг у сільській місцевості, у тому числі шляхом організації роботи “мобільних соціальних офісів ”; здійснює контроль відповідно до чинного законодавства за цільовим використанням коштів, спрямованих на надання державних соціальних допомог та інших видів соціальної підтримки, передбачених законодавством України; організовує роботу головних державних соціальних інспекторів та державних соціальних інспекторів;
30) у сфері реалізації державних соціальних гарантій окремим категоріям громадян: організовує призначення та виплату допомоги, компенсацій та надання інших соціальних гарантій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, відповідно до законодавства України; здійснює підготовку документів щодо визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; організовує санаторно-курортне лікування осіб з інвалідністю, ветеранів війни, жертв нацистських переслідувань, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, а також виплату грошових компенсацій вартості санаторно-курортного лікування деяким категоріям громадян відповідно до законодавства України; подає пропозиції до проектів регіональних програм із соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; організовує в межах своєї компетенції роботу з надання пільг пенсіонерам, особам з інвалідністю, ветеранам війни та праці, одиноким непрацездатним громадянам та іншим категоріям осіб, які мають право на пільги відповідно до законодавства України; 4 аналізує стан виконання комплексних програм, здійснення заходів соціальної підтримки малозабезпечених верств населення, надання встановлених законодавством пільг України соціально незахищеним громадянам та подає голові райдержадміністрації пропозиції з цих питань; видає відповідні посвідчення категоріям громадян, які мають право на пільги відповідно до законодавства України; організовує та здійснює виплату одноразової матеріальної допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми;
31) у сфері соціального обслуговування, здійснення соціальної роботи та надання соціальних послуг населенню: організовує роботу з визначення потреби району у соціальних послугах, готує та подає пропозиції голові райдержадміністрації щодо організації надання соціальних послуг відповідно до потреби, створення установ, закладів та служб соціального захисту населення та здійснення соціального замовлення на надання необхідних соціальних послуг недержавними організаціями; забезпечує облік осіб, які звертаються до управління з питань направлення в установи та заклади, що надають соціальні послуги, сприяє в оформленні документів цим особам; спрямовує та координує діяльність районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей і молоді, районного територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) та інших установ, закладів та служб в реалізації законодавства України; здійснює аналіз ефективності проведення у громаді соціальної роботи з сім’ями/особами, спрямованої на попередження потрапляння їх у складні життєві обставини, та прогнозування їх потреб у соціальній підтримці; подає пропозиції райдержадміністрації та органам місцевого самоврядування щодо створення спеціалізованих закладів та служб, які надають психологічні, реабілітаційні та інші соціальні послуги особам та сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі дітям, а також колишнім випускникам дитячих будинків та шкіл-інтернатів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, на початковому етапі їх самостійного життя; сприяє створенню дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей; подає пропозиції райдержадміністрації та районній раді під час формування проекту відповідного місцевого бюджету щодо передбачення коштів у складі видатків на фінансування місцевих програм соціального захисту та соціального забезпечення на компенсацію фізичним особам, які надають соціальні послуги; забезпечує призначення та виплату компенсацій фізичним особам, які надають соціальні послуги; сприяє впровадженню нових соціальних послуг, у тому числі платних, відповідно до законодавства України; 5 забезпечує доступність громадян до соціальних послуг, контролює їх якість та своєчасність надання відповідно до законодавства України; бере участь у плануванні бюджетних капітальних вкладень на будівництво установ і закладів соціального захисту населення; сприяє створенню недержавних служб та закладів, які надають соціальні послуги пенсіонерам, особам з інвалідністю, сім’ям з дітьми, сім’ям/особам, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги, особам, які постраждали від торгівлі людьми, іншим соціально вразливим громадянам; сприяє волонтерським організаціям та окремим волонтерам у наданні допомоги соціально незахищеним громадянам; у межах своєї компетенції організовує роботу, пов’язану з наданням благодійної (гуманітарної) допомоги соціально незахищеним громадянам та сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах; сприяє влаштуванню за потреби до будинків-інтернатів (пансіонатів) громадян похилого віку, осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю; подає в установленому порядку пропозиції щодо встановлення піклування над повнолітніми дієздатними особами, які за станом здоров’я потребують догляду; сприяє благодійним, релігійним волонтерським громадським об’єднанням, установам та організаціям недержавної форми власності, окремим громадянам у наданні соціальної допомоги та соціальних послуг особам з інвалідністю, ветеранам війни та праці, громадянам похилого віку, а також іншим соціально незахищеним громадянам та сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах; вживає заходів до соціального захисту бездомних громадян та осіб, звільнених з місць позбавлення волі; сприяє підготовці, перепідготовці та підвищенню кваліфікації працівників установ і закладів системи соціального захисту населення;
32) у сфері соціальної інтеграції осіб з інвалідністю: здійснює облік осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших осіб, які мають право на безоплатне забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації; здійснює роботу з оформлення документів для визначення права осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю на безоплатне та пільгове забезпечення автомобілями; координує роботу реабілітаційних установ для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю місцевого рівня і сприяння їх розвитку, розглядає пропозиції органів місцевого самоврядування щодо потреб у створенні, реорганізації, ліквідації реабілітаційних установ; 6 здійснює направлення до реабілітаційних установ осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю відповідно до поданих заяв та документів, перелік яких визначено реабілітаційною установою; здійснює виплату грошових компенсацій, передбачених законодавством України; визначає потребу у забезпеченні осіб з інвалідністю та окремих категорій населення технічними та іншими засобами реабілітації, автомобілями, санаторно-курортним лікуванням, у здійсненні компенсаційних виплат, передбачених законодавством України, та направляє узагальнену інформацію департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації; подає потреби органам місцевого самоврядування щодо потреби у комунальних реабілітаційних установах для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю; інформує осіб з інвалідністю про послуги державної служби зайнятості щодо підбору роботи, проведення професійної орієнтації з метою вибору виду професійної діяльності та визначення виду професійного навчання шляхом професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації; інформує центри зайнятості місцевого рівня та відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю про інвалідів, які виявили бажання працювати; бере участь у створенні безперешкодного середовища для маломобільних категорій населення;
33) щодо поліпшення становища сімей, попередження насильства в сім’ї, оздоровлення та відпочинку дітей, забезпечення гендерної рівності та протидії торгівлі людьми: реалізує заходи та програми, сприяння на пропагування сімейних цінностей, підвищення рівня правової обізнаності, соціального та правового захисту сімей, надає у межах компетенції підприємствам, установам та організаціям, об’єднанням громадян та окремим громадянам методичну і практичну допомогу та консультації з питань запобігання насильства в сім’ї; сприяє діяльності клубів та об’єднань за інтересами, у тому числі за місцем проживання, збереженню їх мережі та зміцненню матеріально-технічної бази; взаємодіє з іншими структурними підрозділами райдержадміністрації, органами місцевого самоврядування, а також з підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, громадянами та об’єднаннями громадян у сфері охорони здоров’я, освіти, міграційної служби, зайнятості, внутрішніх срав та іншими, недержавними організаціями з питань надання соціальної підтримки сім’ям та дітям, забезпечення рівних прав та можливостей жінок та чоловіків, протидії торгівлі людьми, організації оздоровлення та відпочинку дітей; забезпечує виконання програм та заходів щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, надає правову, меодичну та організаційну 7 допомогу структурним підрозділам райдержадміністрації, підприємствам, установам та організаціям з питань гендерної рівності; забезпечує: організацію оздоровлення та відпочинку дітей, реалізує відповідні програми, сприяє збереженню та розвитку мережі дитячих оздоровчих закладів; організацію виїзду груп дітей на відпочинок та оздоровлення; оздоровлення дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки; здійснення інших повноважень відповідно до Закону України “Про оздоровлення та відпочинок дітей”; здійснює контроль за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку незалежно від форми власності та підпорядкування; надає організаційну, методичну та інформаційну допомогу громадським об’єднанням, фондам, підприємствам, установам та організаціям, дитячим закладам оздоровлення та відпочинку, громадянам з питань оздоровлення та відпочинку дітей; надає у межах своїх повноважень сім’ям та окремим громадянам методичну допомогу з питань запобігання насильству в сім’ї, забезпечує організацію діяльності спеціалізованих установ для запобігання насильству в сім’ї; забезпечує виконання програм та заходів щодо протидії торгівлі людьми, надає правову, методичну та організаційну допомогу структурним підрозділам райдержадміністрації, підприємствам, установам та організаціям з питань протидії торгівлі людьми; забезпечує впровадження національного механізму взаємодії суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми, підготовку документів щодо встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми; організовує роботу з оцінки потреб та надання допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми; вносить пропозиції райдержадміністрації про необхідність створення реабілітаційних центрів для осіб, що постраждали від торгівлі людьми, надає консультативно-методичну допомогу цим установам;
34) забезпечення ведення єдиної інформаційно-аналітичної системи соціального захисту (ІАССЗН), Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (ЄДАРП); централізованого банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ), іншого інформаційного і телекомунікаційного середовища у складі інформаційної інфраструктури Мінсоцполітики та власний сегмент локальної мережі;
35) інформує населення з питань, що належать до його компетенції, роз’яснює громадянам положення нормативно-правових актів з питань, що належать до його компетенції, у тому числі через засоби масової інформації; 8
36) забезпечує на відповідному рівні реалізацію міжнародних проектів із соціальних питань;
37) здійснює інші передбачені законом повноваження.
6.Управління для здійснення повноважень та виконання завдань, що визначені, має право:
1) одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів райдержадміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
2) залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів райдержадміністрації, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою);
3) вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи райдержадміністрації у сфері соціального захисту населення;
4) користуватись в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;
5) скликати в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань, що належать до їх компетенції.
7.Управління соціального захисту населення райдержадміністрації є неприбутковою організацією (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам: утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність неприбуткової організації; установчі документи містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників) членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними соіб; установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами;
9 внесення контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
8. Управління в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з апаратом та іншими структурними підрозділами райдержадміністрації, органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.
9. Управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою райдержадміністрації згідно із законодавством про державну службу за погодженням з директором департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації в установленому законодавством порядку. Начальник управління здійснює визначені Законом України “Про державну службу” повноваження керівника державної служби.
10. Начальник управління:
1) здійснює керівництво управлінням, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці в управлінні;
2) подає на затвердження голові райдержадміністрації положення про управління;
3) затверджує посадові інструкції працівників відділів управління та розподіляє обов’язки між ними;
4) планує роботу управління, вносить пропозиції щодо формування планів роботи райдержадміністрації;
5) вживає заходів щодо удосконалення організації та підвищення ефективності роботи управління;
6) звітує перед головою райдержадміністрації про виконання покладених на управління завдань та затверджених планів роботи;
7) може входити до складу колегії відповідної райдержадміністрації;
8) вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях колегії питань, що належать до компетенції управління, та розробляє проекти відповідних рішень;
9) може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування;
10) представляє інтереси управління у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами райдержадміністрації, з департаментом соціального захисту населення облдержадміністрації, органами місцевого самоврядування, 10 підприємствами, установами та організаціями – за дорученням керівництва відповідної райдержадміністрації;
11) видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням;
12) подає на затвердження голові райдержадміністрації проекти кошторису та штатного розпису управління в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;
13) розпоряджається коштами у межах затвердженого головою райдержадміністрації кошторису структурного підрозділу;
14) здійснює добір кадрів;
15) організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців управління;
16) готує подання кандидатури для призначення на посаду керівника районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;
17) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень управління;
18) забезпечує дотримання працівниками управління правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни;
19) здійснює інші повноваження, визначені законом.
11. Накази начальника управління, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, Мінсоцполітики, можуть бути скасовані головою райдержадміністрації, директором департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації.
12. Начальник управління може мати заступників, які призначаються на посаду та звільняються з урахуванням вимог норм чинного законодавства України.
13. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників управління визначає голова райдержадміністрації у межах відповідних бюджетних призначень.
14. Штатний розпис та кошторис управління затверджує голова райдержадміністрації за пропозиціями начальника управління відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228.
15. Управління утримується за рахунок коштів державного бюджету.
11
16. Управління є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки.
1. Управління соціального захисту населення Синельниківської районної державної адміністрації (далі-управління) утворюється головою районної державної адміністрації, входить до її складу і в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці забезпечує виконання покладених на цей підрозділ завдань.
2. Управління підпорядковане голові районної державної адміністрації , а також підзвітне і підконтрольне Департаменту соціального захисту населення обласної державної адміністрації.
3. Управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України (далі – Мінсоцполітики), розпорядженнями голови обласної, районної держадміністрацій, а також Положенням про управління.
4. Основним завданням управління є забезпечення реалізації державної соціальної політики на відповідній території у сфері соціального захисту населення, що включає:
1) забезпечення реалізації державної політики у сфері соціально-трудових відносин, оплати і належних умов праці; організацію ефективного співробітництва місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з профспілками та їх об’єднаннями, організаціями роботодавців та їх об’єднаннями;
2) забезпечення реалізації державної політики з питань соціального захисту населення, підтримки сім’ї, попередження насильства в сім’ї, забезпечення рівності прав чоловіків та жінок, оздоровлення та відпочинку дітей, протидії торгівлі людьми, виконання програм і здійснення заходів у цій сфері;
3)призначення та виплата соціальної допомоги, компенсацій та інших соціальних виплат, встановлених законодавством України, надання субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива;
4) організацію соціального обслуговування населення, здійснення соціальної роботи та надання соціальних послуг, у тому числі соціального супроводу сімей/осіб, шляхом розвитку спеціалізованих закладів, установ та служб та залучення недержавних організацій, які надають соціальні послуги; 2
5) розроблення та організація виконання комплексних програм та заходів щодо поліпшення становища соціально вразливих верств населення, сімей та громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах, та всебічне сприяння в отриманні ними соціальних виплат та послуг за місцем проживання, перебування;
6) забезпечення соціальної інтеграції осіб з інвалідністю, сприяння створенню умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю до об’єктів соціальної інфраструктури;
7) реалізацію державної політики у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, розроблення та виконання регіональних програм;
8) здійснення нагляду за додержанням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) та виплати пенсій органами Пенсійного фонду України; проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи;
9) розроблення та організація виконання комплексних програм та заходів щодо забезпечення прав та можливостей чоловіків та жінок, протидії торгівлі людьми.
5.Управління відповідно до визначених повноважень виконує такі функції:
1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Мінсоцполітики та здійснює контроль за їх реалізацією;
2) забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;
3) здійснює державний контроль за дотриманням підприємствами, установами та організаціями правил, норм, стандартів у межах визначених повноважень;
4) аналізує стан та тенденції соціального розвитку у межах району та вживає заходів до усунення недоліків;
5) бере участь у підготовці пропозицій до проектів програм соціально-економічного розвитку району;
6) вносить пропозиції щодо проекту відповідного місцевого бюджету;
7) забезпечує ефективне і цільове використання відповідних бюджетних коштів;
8) бере участь у підготовці заходів щодо розвитку району;
9) розробляє проекти розпоряджень голови районної державної адміністрації;
10) бере участь у розробленні проектів розпоряджень голови районної державної адміністрації, проектів рішень, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи;
11) бере участь у підготовці звітів голови райдержадміністрації для їх розгляду на сесії районної ради;
12) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові районної державної адміністрації;
13) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;
14) готує (бере участь у підготовці) проекти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;
15) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;
16) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідних місцевих рад;
17) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є управління;
18) постійно інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень;
19) здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування;
20) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;
21) організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;
22) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
23) бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів);
24) забезпечує захист персональних даних;
25) готує та подає в установленому порядку аналітичні матеріали і статистичну звітність з питань, що належать до його компетенції;
26) залучає громадські та благодійні організації до виконання соціальних програм і здійснення відповідних заходів;
27) здійснює нагляд за додержанням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) та виплати пенсій органами Пенсійного фонду України; проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи;
28) у сфері соціально-трудових відносин, оплати праці та зайнятості населення: забезпечує співробітництво місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування профспілками та їх об’єднаннями, організаціями роботодавців та їх об’єднаннями; здійснює повідомну реєстрацію колективних договорів, їх перевірку на відповідність чинному законодавству та забезпечує зберігання копій; здійснює моніторинг показників заробітної плати та своєчасності її виплати працівникам підприємств, установ, організацій всіх форм власності, а також фізичних осіб-підприємців; 3 забезпечує соціальний захист працівників, зайнятих на роботах зі шкідливими та важкими умовами праці, вживає заходів до якісного проведення атестації робочих місць; розробляє (бере участь у розробленні) районної програми зайнятості населення, бере участь у реалізації інших заходів щодо поліпшення ситуації на ринку праці; забезпечує діяльність місцевих комісій у справах альтернативної (невійськової служби); бере участь у виконанні заходів державних програм соціальної і професійної адаптації військовослужбовців та здійснює контроль за їх реалізацією;
29) з питань реалізації заходів соціальної підтримки населення: організовує в межах своєї компетенції роботу щодо надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, пільг з оплати житлово-комунальних послуг, послуг зв’язку, пільг на придбання твердого палива і скрапленого газу та пільгового проїзду окремим категоріям громадян, інших пільг, передбачених законодавством України, компенсації особам, які згідно із Гірничим законом України мають право на безоплатне отримання вугілля на побутові потреби, але проживають у будинках, що мають централізоване опалення тощо; здійснює призначення та виплату: державної допомоги сім’ям з дітьми, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю, тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, одноразової матеріальної допомоги особам з інвалідністю та непрацюючим малозабезпеченим особам та особам, які проживають разом з особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, компенсаційних виплат фізичним особам, які надають соціальні послуги, а також інших видів державної допомоги відповідно до законодавства України; державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю і державної соціальної допомоги на догляд; щомісячної компенсаційної виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю I групи, а також за престарілим, який досягли 80-річного віку; одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання “Мати-героїня”; бере участь у роботі комісій, утворених при районній раді та райдержадміністрації з питань соціального захисту населення; сприяє громадянам в одержанні документів, необхідних для призначення окремих видів допомог, субсидій та надання пільг; проводить електронні звірки інформації від організацій-надавачів послуг щодо витрат, пов’язаних з наданням пільг окремим категоріям громадян, з відомостями, що містяться в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги; здійснює розрахунки з організаціями-надавачами послуг за надані пільги окремим категоріям громадян та призначені житлові субсидії населенню; визначає право на отримання компенсації за оплату електроенергії, газу та централізованого опалення житла відповідно до Гірничого закону України, здійснює її нарахування та виплату; проводить інвентаризацію особових справ і особових рахунків осіб, які одержують соціальну допомогу, субсидії та пільги в установленому законодавством порядку; організовує прийом документів для призначення усіх видів соціальної допомоги та послуг за принципом “єдиного вікна” та забезпечує розгляд заяв та прийняття рішень відповідно до затверджених стандартів надання послуг; надає консультації з питань прийому документів для призначення усіх видів компенсацій, пільг, соціальної допомоги та послуг у сільській місцевості, у тому числі шляхом організації роботи “мобільних соціальних офісів ”; здійснює контроль відповідно до чинного законодавства за цільовим використанням коштів, спрямованих на надання державних соціальних допомог та інших видів соціальної підтримки, передбачених законодавством України; організовує роботу головних державних соціальних інспекторів та державних соціальних інспекторів;
30) у сфері реалізації державних соціальних гарантій окремим категоріям громадян: організовує призначення та виплату допомоги, компенсацій та надання інших соціальних гарантій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, відповідно до законодавства України; здійснює підготовку документів щодо визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; організовує санаторно-курортне лікування осіб з інвалідністю, ветеранів війни, жертв нацистських переслідувань, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, а також виплату грошових компенсацій вартості санаторно-курортного лікування деяким категоріям громадян відповідно до законодавства України; подає пропозиції до проектів регіональних програм із соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; організовує в межах своєї компетенції роботу з надання пільг пенсіонерам, особам з інвалідністю, ветеранам війни та праці, одиноким непрацездатним громадянам та іншим категоріям осіб, які мають право на пільги відповідно до законодавства України; 4 аналізує стан виконання комплексних програм, здійснення заходів соціальної підтримки малозабезпечених верств населення, надання встановлених законодавством пільг України соціально незахищеним громадянам та подає голові райдержадміністрації пропозиції з цих питань; видає відповідні посвідчення категоріям громадян, які мають право на пільги відповідно до законодавства України; організовує та здійснює виплату одноразової матеріальної допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми;
31) у сфері соціального обслуговування, здійснення соціальної роботи та надання соціальних послуг населенню: організовує роботу з визначення потреби району у соціальних послугах, готує та подає пропозиції голові райдержадміністрації щодо організації надання соціальних послуг відповідно до потреби, створення установ, закладів та служб соціального захисту населення та здійснення соціального замовлення на надання необхідних соціальних послуг недержавними організаціями; забезпечує облік осіб, які звертаються до управління з питань направлення в установи та заклади, що надають соціальні послуги, сприяє в оформленні документів цим особам; спрямовує та координує діяльність районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей і молоді, районного територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) та інших установ, закладів та служб в реалізації законодавства України; здійснює аналіз ефективності проведення у громаді соціальної роботи з сім’ями/особами, спрямованої на попередження потрапляння їх у складні життєві обставини, та прогнозування їх потреб у соціальній підтримці; подає пропозиції райдержадміністрації та органам місцевого самоврядування щодо створення спеціалізованих закладів та служб, які надають психологічні, реабілітаційні та інші соціальні послуги особам та сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі дітям, а також колишнім випускникам дитячих будинків та шкіл-інтернатів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, на початковому етапі їх самостійного життя; сприяє створенню дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей; подає пропозиції райдержадміністрації та районній раді під час формування проекту відповідного місцевого бюджету щодо передбачення коштів у складі видатків на фінансування місцевих програм соціального захисту та соціального забезпечення на компенсацію фізичним особам, які надають соціальні послуги; забезпечує призначення та виплату компенсацій фізичним особам, які надають соціальні послуги; сприяє впровадженню нових соціальних послуг, у тому числі платних, відповідно до законодавства України; 5 забезпечує доступність громадян до соціальних послуг, контролює їх якість та своєчасність надання відповідно до законодавства України; бере участь у плануванні бюджетних капітальних вкладень на будівництво установ і закладів соціального захисту населення; сприяє створенню недержавних служб та закладів, які надають соціальні послуги пенсіонерам, особам з інвалідністю, сім’ям з дітьми, сім’ям/особам, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги, особам, які постраждали від торгівлі людьми, іншим соціально вразливим громадянам; сприяє волонтерським організаціям та окремим волонтерам у наданні допомоги соціально незахищеним громадянам; у межах своєї компетенції організовує роботу, пов’язану з наданням благодійної (гуманітарної) допомоги соціально незахищеним громадянам та сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах; сприяє влаштуванню за потреби до будинків-інтернатів (пансіонатів) громадян похилого віку, осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю; подає в установленому порядку пропозиції щодо встановлення піклування над повнолітніми дієздатними особами, які за станом здоров’я потребують догляду; сприяє благодійним, релігійним волонтерським громадським об’єднанням, установам та організаціям недержавної форми власності, окремим громадянам у наданні соціальної допомоги та соціальних послуг особам з інвалідністю, ветеранам війни та праці, громадянам похилого віку, а також іншим соціально незахищеним громадянам та сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах; вживає заходів до соціального захисту бездомних громадян та осіб, звільнених з місць позбавлення волі; сприяє підготовці, перепідготовці та підвищенню кваліфікації працівників установ і закладів системи соціального захисту населення;
32) у сфері соціальної інтеграції осіб з інвалідністю: здійснює облік осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших осіб, які мають право на безоплатне забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації; здійснює роботу з оформлення документів для визначення права осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю на безоплатне та пільгове забезпечення автомобілями; координує роботу реабілітаційних установ для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю місцевого рівня і сприяння їх розвитку, розглядає пропозиції органів місцевого самоврядування щодо потреб у створенні, реорганізації, ліквідації реабілітаційних установ; 6 здійснює направлення до реабілітаційних установ осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю відповідно до поданих заяв та документів, перелік яких визначено реабілітаційною установою; здійснює виплату грошових компенсацій, передбачених законодавством України; визначає потребу у забезпеченні осіб з інвалідністю та окремих категорій населення технічними та іншими засобами реабілітації, автомобілями, санаторно-курортним лікуванням, у здійсненні компенсаційних виплат, передбачених законодавством України, та направляє узагальнену інформацію департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації; подає потреби органам місцевого самоврядування щодо потреби у комунальних реабілітаційних установах для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю; інформує осіб з інвалідністю про послуги державної служби зайнятості щодо підбору роботи, проведення професійної орієнтації з метою вибору виду професійної діяльності та визначення виду професійного навчання шляхом професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації; інформує центри зайнятості місцевого рівня та відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю про інвалідів, які виявили бажання працювати; бере участь у створенні безперешкодного середовища для маломобільних категорій населення;
33) щодо поліпшення становища сімей, попередження насильства в сім’ї, оздоровлення та відпочинку дітей, забезпечення гендерної рівності та протидії торгівлі людьми: реалізує заходи та програми, сприяння на пропагування сімейних цінностей, підвищення рівня правової обізнаності, соціального та правового захисту сімей, надає у межах компетенції підприємствам, установам та організаціям, об’єднанням громадян та окремим громадянам методичну і практичну допомогу та консультації з питань запобігання насильства в сім’ї; сприяє діяльності клубів та об’єднань за інтересами, у тому числі за місцем проживання, збереженню їх мережі та зміцненню матеріально-технічної бази; взаємодіє з іншими структурними підрозділами райдержадміністрації, органами місцевого самоврядування, а також з підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, громадянами та об’єднаннями громадян у сфері охорони здоров’я, освіти, міграційної служби, зайнятості, внутрішніх срав та іншими, недержавними організаціями з питань надання соціальної підтримки сім’ям та дітям, забезпечення рівних прав та можливостей жінок та чоловіків, протидії торгівлі людьми, організації оздоровлення та відпочинку дітей; забезпечує виконання програм та заходів щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, надає правову, меодичну та організаційну 7 допомогу структурним підрозділам райдержадміністрації, підприємствам, установам та організаціям з питань гендерної рівності; забезпечує: організацію оздоровлення та відпочинку дітей, реалізує відповідні програми, сприяє збереженню та розвитку мережі дитячих оздоровчих закладів; організацію виїзду груп дітей на відпочинок та оздоровлення; оздоровлення дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки; здійснення інших повноважень відповідно до Закону України “Про оздоровлення та відпочинок дітей”; здійснює контроль за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку незалежно від форми власності та підпорядкування; надає організаційну, методичну та інформаційну допомогу громадським об’єднанням, фондам, підприємствам, установам та організаціям, дитячим закладам оздоровлення та відпочинку, громадянам з питань оздоровлення та відпочинку дітей; надає у межах своїх повноважень сім’ям та окремим громадянам методичну допомогу з питань запобігання насильству в сім’ї, забезпечує організацію діяльності спеціалізованих установ для запобігання насильству в сім’ї; забезпечує виконання програм та заходів щодо протидії торгівлі людьми, надає правову, методичну та організаційну допомогу структурним підрозділам райдержадміністрації, підприємствам, установам та організаціям з питань протидії торгівлі людьми; забезпечує впровадження національного механізму взаємодії суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми, підготовку документів щодо встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми; організовує роботу з оцінки потреб та надання допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми; вносить пропозиції райдержадміністрації про необхідність створення реабілітаційних центрів для осіб, що постраждали від торгівлі людьми, надає консультативно-методичну допомогу цим установам;
34) забезпечення ведення єдиної інформаційно-аналітичної системи соціального захисту (ІАССЗН), Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (ЄДАРП); централізованого банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ), іншого інформаційного і телекомунікаційного середовища у складі інформаційної інфраструктури Мінсоцполітики та власний сегмент локальної мережі;
35) інформує населення з питань, що належать до його компетенції, роз’яснює громадянам положення нормативно-правових актів з питань, що належать до його компетенції, у тому числі через засоби масової інформації; 8
36) забезпечує на відповідному рівні реалізацію міжнародних проектів із соціальних питань;
37) здійснює інші передбачені законом повноваження.
6.Управління для здійснення повноважень та виконання завдань, що визначені, має право:
1) одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів райдержадміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
2) залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів райдержадміністрації, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою);
3) вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи райдержадміністрації у сфері соціального захисту населення;
4) користуватись в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;
5) скликати в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань, що належать до їх компетенції.
7.Управління соціального захисту населення райдержадміністрації є неприбутковою організацією (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам: утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність неприбуткової організації; установчі документи містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників) членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними соіб; установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами;
9 внесення контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
8. Управління в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з апаратом та іншими структурними підрозділами райдержадміністрації, органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.
9. Управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою райдержадміністрації згідно із законодавством про державну службу за погодженням з директором департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації в установленому законодавством порядку. Начальник управління здійснює визначені Законом України “Про державну службу” повноваження керівника державної служби.
10. Начальник управління:
1) здійснює керівництво управлінням, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці в управлінні;
2) подає на затвердження голові райдержадміністрації положення про управління;
3) затверджує посадові інструкції працівників відділів управління та розподіляє обов’язки між ними;
4) планує роботу управління, вносить пропозиції щодо формування планів роботи райдержадміністрації;
5) вживає заходів щодо удосконалення організації та підвищення ефективності роботи управління;
6) звітує перед головою райдержадміністрації про виконання покладених на управління завдань та затверджених планів роботи;
7) може входити до складу колегії відповідної райдержадміністрації;
8) вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях колегії питань, що належать до компетенції управління, та розробляє проекти відповідних рішень;
9) може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування;
10) представляє інтереси управління у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами райдержадміністрації, з департаментом соціального захисту населення облдержадміністрації, органами місцевого самоврядування, 10 підприємствами, установами та організаціями – за дорученням керівництва відповідної райдержадміністрації;
11) видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням;
12) подає на затвердження голові райдержадміністрації проекти кошторису та штатного розпису управління в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;
13) розпоряджається коштами у межах затвердженого головою райдержадміністрації кошторису структурного підрозділу;
14) здійснює добір кадрів;
15) організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців управління;
16) готує подання кандидатури для призначення на посаду керівника районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;
17) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень управління;
18) забезпечує дотримання працівниками управління правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни;
19) здійснює інші повноваження, визначені законом.
11. Накази начальника управління, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, Мінсоцполітики, можуть бути скасовані головою райдержадміністрації, директором департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації.
12. Начальник управління може мати заступників, які призначаються на посаду та звільняються з урахуванням вимог норм чинного законодавства України.
13. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників управління визначає голова райдержадміністрації у межах відповідних бюджетних призначень.
14. Штатний розпис та кошторис управління затверджує голова райдержадміністрації за пропозиціями начальника управління відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228.
15. Управління утримується за рахунок коштів державного бюджету.
11
16. Управління є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки.
... читати далі